Späť na novinky

MECOM ZÍSKAL PRESTÍŽNE OCENENIE. KĽÚČOVÁ JE VYSOKÁ KVALITA VÝROBKOV

24.03.2023

Najväčší slovenský výrobca mäsových výrobkov spoločnosť Mecom Group získala už desiatykrát po sebe prestížne ocenenie Superbrands Award. Mecom ho získal za pro-zákaznícky orientovaný prístup, budovanie dôveryhodnej značky ako aj obchodné výsledky.

„Vnímam to predovšetkým ako ocenenie trvalej a vysokej kvality našich výrobkov, pretože bez kvalitných výrobkov by sme nedokázali budovať silnú značku a lojalitu našich zákazníkov. Vďaka kvalite nás ľudia vyhľadávajú a vďaka vysokej kvalite všetkých našich výrobkov rastieme a dosahujeme pozitívne obchodné výsledky,“ zhodnotil generálny riaditeľ Mecom Group Ladislav Čechovič. 

Kvalitné mäsové výrobky sú nutrične  hodnotnou potravinou

Mäso je veľmi cenným zdrojom plnohodnotných bielkovín, vitamínov, nenasýtených mastných kyselín ako aj stopových prvkov, predovšetkým železa, zinku a selénu. Mäso nášmu organizmu dodáva viac ako polovicu živočíšnych bielkovín a je teda biologicky, energeticky ale aj chuťovo veľmi dôležitou zložkou výživy.

Ako si vybrať kvalitné mäsové výrobky na pultoch obchodov?

Pri výbere mäsových výrobkov je potrebné všímať si viacero parametrov súčasne. V prvom rade je dôležitý celkový vzhľad výrobku, ucelené nepoškodené balenie, prirodzená farba bez senzorických zmien. Veľmi dôležitým indikátorom kvality je zloženie výrobku. Všetky informácie sú uvedené na etikete. Dôležité je všímať si predovšetkým obsah mäsa, počet prídavných látok a výživové hodnoty, pri ktorých nám najmä obsah bielkovín, tuku a soli môžu veľa napovedať.

Z portfólia mäsových výrobkov od Mecomu si vyberie naozaj každý

Mecom na Slovensku vyrába široké portfólio mäsových výrobkov od šuniek cez párky, mäkké salámy, trvanlivé salámy až po špeciality ako napríklad pochúťky na gril či veľkonočné údeniny. Kvalitné mäso z bravčového stehna, originálny výber korenín spolu s jedinečným postupom dusenia v pare definujú lahôdku pre fajnšmekrov – Mecom Prešporskú šunku. Chopok saláma zase osloví milovníkov mäsa jemne korenistou chuťou či netradičným trojuholníkovým tvarom.  Cisárske párky od Mecomu majú jeden z najvyšších podielov mäsa na trhu až 97%, sú údené na bukovom dreve a obsahujú minimum prídavných látok a ich chuť si určite zamilujete.

Kvalitu šuniek a salám z Humenného poznajú aj spotrebitelia v zahraničí

Na zahraničné trhy exportuje spoločnosť najviac trvanlivé salámy a klobásy. Do Nemecka vyváža spoločnosť hlavne trvanlivé salámy a do Veľkej Británie suché klobásy aj šunku. Pre Veľkú Britániu vyrába Mecom aj špeciálne vyvinutú salámu na výrobu pizze, ktorá je nakrájaná natenko a zabalená v originálnom gastrobalení.

„Pravidelne investujeme do moderných technológií, ktoré sú nielen výrazne šetrnejšie k životnému prostrediu, ale majú aj zásadný vplyv na našu schopnosť trvalo udržiavať a neustále kontrolovať vysokú kvalitu výrobkov. Rád by som sa týmto aj poďakoval všetkým zamestnancom za to, že  každý deň svojou prácou prispievajú k úspechu našich výrobkov a prinášajú tak radosť a uspokojenie všetkým našim zákazníkov a konzumentov,“ uzavrel L. Čechovič.

Vedeli ste, ako prebieha proces výroby trvanlivej salámy?

Ide o zložitý proces, ktorý pozná iba málokto. Najskôr je potrebné vybrať a skontrolovať kvalitu surovín, z nich potom namiešať tzv. dielo – surovú zmes mäsa, korenín, aditív. Dielo sa potom tzv. kutruje – premiešava a naráža do obalov. Potom salámy pracovníci navešajú na udenárske palice tak, aby sa navzájom nijako nedotýkali. Výrobky sa následne presunú do udiarne, kde prebieha fermentačný a udenársky program. Ten trvá 7 dní pričom sa salámy údia zásadne studeným dymom. Neskôr sa výrobky presúvajú do finálnej výrobnej fázy – do sušiarne, kde zrejú niekoľko týždňov až mesiac na požadovanú konzistenciu. Po prísnej kontrole sa salámy krájajú a balia alebo voľne expedujú ako štangle.

____________________________________________________________________________

Medzinárodný program Superbrands je  najuznávanejšou nezávislou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia obchodných značiek a ocenenie Mecomu udelili slovenskí spotrebitelia spolu s odborníkmi v oblasti marketingovej komunikácie.